Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAyllon, Teodoro; Kelly, Kathleen
InstitutionGeorgia State Univ., Atlanta. Center for Applied Behavioral Research.; Atlanta Public Schools, GA.
TitelA Nine-Month Token Reinforcement Program for the Trainable Retarded. Research and Development Report, Volume VI, Number 1.
Quelle(1972), (66 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Behavior Change; Exceptional Child Research; Mental Retardation; Moderate Mental Retardation; Operant Conditioning; Performance Factors; Positive Reinforcement; Time Factors (Learning)
AbstractReported are five studies related to the effects of a token reinforcement system based upon principles of operant conditioning on academic performance of trainable mentally retarded (TMR) children, conducted over a 9-month period in an entire school for TMR students. Study 1 investigated the effects of a school-wide reinforcement program on standardized test performance. Study 2 found that noncontingent delivery of reinforcement (tokens) decreased the rate of correct academic responses (the target behavior) and, in some cases, increased the rate of incorrect responses. Study 3, which manipulated the required behaviors leading to reinforcement, showed a direct relationship between actual work output and stated requirements for earning reinforcement. Experiment 4 found that when available work time was decreased, rate of correct responding increased. The final study involved a short-term (5 week) program using token reinforcement to identify TMR students who could function in an EMR (educable) setting. (KW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: